Senin, 23 Desember 2013

23 Ogos 2013
 
 sketsa wajah kelima pelaku (NDTV)
Mumbai, - Seorang   fotografer wanita di India diperkosa bergiliran oleh lima lelaki di sebuah bangunan kosong di kota Mumbai. Polis  pun melakukan pengejaran masiv atas para pelaku.

Polis setempat telah merilis lima sketsa wajah para pelaku berdasarkan keterangan mangsadan rakan kerjanya, yang bersama mangsa ketika kejadian. Demikian seperti dlaporan media India, NDTV, Jumaat (23/8/2013).

Pemerkosaan brutal itu terjadi pada Khamis, 22 Ogos malam sekitar pukul 20.00 waktu setempat di sebuah bangunan tak terpakai di kawasan Shakti Mills di Lower Parel, selatan Mumbai. Mangsa beserta rakan lelakinya sedang melakukan liputan untuk tulisan majalah mengenai bangunan-bangunan tua.

Menurut Komisioner Polis Mumbai, Satyapal Singh, empat dari lima tersangka diyakini berumur 20-an tahun. Setidaknya dua di antara mereka kemungkinan penagih dadah.

"Salah seorang tersangka merokok, dan dari cara gadis itu dan temannya menggambarkan dia dan lelaki lainnya, dia tampaknya penagih dadah," tutur Singh.

Kejadian ini mengejutkan publik Mumbai yang selama ini dikenal sebagai kota yang relatif lebih selamat bagi kaum wanita. Apalagi bangunan kosong tempat kejadian pemerkosaan ini berdekatan dengan stesyen keretapi Mahalakshmi yang ketika kejadian tengah dipadati orang.

Dikatakan polis  tersebut, mangsa kini sedang menjalani perawatan di rumah sakit di Mumbai. Menurut polis  tersebut, wanita berumur 22 tahun itu mengalami sejumlah luka-luka dalam. Namun pihak rumah sakit belum boleh dimintai keterangan lebih detail mengenai kondisi wanita itu.
  sumber:detikNews

0 komentar:

Posting Komentar

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!